LAJMI I FUNDIT:

Petrit Kumi, fotografi në kohën e diktaturës

Petrit Kumi, fotografi në kohën e diktaturës

Petrit Kumi, me një karrierë gjysmëshekullore në fotografinë e shtypit, është sot i fundmi i një plejade fotografësh shqiptarë, që ruan ende emocionet dhe sfidat e një kohe tjetër të fotografisë, krejt e ndryshme nga kjo e sotmja. Atëherë asgjë nuk ishte digjitale, e çastit. Përkundrazi, rezultati i shkrepjes së kërkuar vinte pas orësh të tëra pritje në dhomën e errët.

“Puna krijuese në dhomën e errët”, kujton Kumi, “zhvillimi i negativëve dhe fotografisë nëpër bacinela do të mbetet për mua një kujtim i përhershëm gjatë gjithë karrierës sime në fotografi, një përvojë e jashtëzakonshme dhe e papërsëritshme, unike në llojin e vet”.


“Kam qenë pjesë e atij grupi krijuesish te fotografisë shqiptare që i dha jetë artit fotografik në ato vite, duke e zhvilluar brenda mundësive që kishim. Nëpërmjet kësaj përvoje jam njohur me fotografinë e vërtetë si shkencë dhe si art”, shton ai. “Mbi të gjitha, ishte koha kur arti i fotografisë, ashtu si dhe të gjitha artet e tjera në vend, zhvillohej krejt ne kushtet e një lirie të cunguar, që kufizonte frymëzimet e bukura dhe të natyrshme të shpirtrave të lirë artistikë, për t‘i ndrydhur ato në thellësitë më të mëdha të ndërgjegjes, për një kohë të gjatë. Aq sa jeta e një njeriu të mos mjaftojë për t‘i rinxjerrë më prej andej”.

Mjeshtri Petrit Kumi nuk harron se kur e morën për herë të fundit për të fotografuar Enver Hoxhën, ka pritur 12-13 ditë në atë dhomën që kishte krijuar për realizimin e fotos.

“Mesa duket ai refuzonte ose ishte i pamundur nga pikëpamja shëndetësore. Të shtëpisë më thonin, ja tani do e bëjmë, e kur shkonte ora dy më thonin hajde nesër. E kështu shkoi dita-ditës. Kur erdhi ajo ditë, dita 12, ai erdhi, u ul aty, ishte shumë i kontraktuar. Bëra shumë shkrepje, por vetëm e para ishte më e pranueshme. Është ajo që është botuar në revistë”, rrëfen Kumi.

Duke iu referuar periudhës që ai fotografoi, e di se kishte plot anë të tjera të realitetit shqiptar, të cilat ai nuk mund t’i fotografonte, pasi kjo binte ndesh me politikën e kohës.

“P.sh., unë nuk kam fotografi nga radhët e njerëzve që prisnin të merrnin vajguri, apo të atyre që mbanin radhë për të marrë bukën. Nuk kisha interes të nxirrja shishet e qumështit apo radhët e mëdha se kjo binte në kundërshti edhe me idetë e partisë, e ja ku del politizimi dhe mund të gjobiteshe”, tregon artisti i fotografive.

Ndaj dhe shumëçka që lidhet me anët më të errëta të një realiteti të dukshëm e të padukshëm të asaj kohe, do të mbetet e fiksuar vetëm në memorien e disa brezave që u privuan të dëshmojnë lirisht kohën e tyre, me të gjitha anët e saj. /Top Channel/

Në trend Kultura

Më shumë
PERËNDITË

PERËNDITË

Poezi
POETI

POETI

Poezi
Për herë të parë në gjuhën shqipe, vepra

Për herë të parë në gjuhën shqipe, vepra "Kapitalizmi, socializmi dhe demokracia"

Kulture
Romët

Romët

Kulture
ATDHEU

ATDHEU

Poezi
BABAI, BIRI

BABAI, BIRI

Poezi
Kalo në kategori