Një nga mediat me ndikim në artet pamore, ArtForum, i ka kushtuar një shkrim pjesëmarrjes së artistëve shqiptarë, në ekspozitën e arteve bashkëkohore “Documenta 14”.
Sipas saj, nëse për më shumë se gjysmë shekulli ata ishin emra të panjohur në fushën e artit pamor ndërkombëtar, nëse sheh artistët pjesëmarrës në këtë ekspozitë sheh se në pikturat e artit shqiptar ka rënë dielli.
Sipas kritikut Dean Kissick, “shpirti i ‘Dokumenta 14’, është tek një piktor i cili gjatë komunizmit punonte në një fermë të modelit turk në vitin 1970-të”.
Ai i referohet piktorit Edi Hila, me pikturat e së cilit shoqërohet shkrimi i ArtForum.
Piktura titullohet “Mbjellja e pemëve”, një nga pikturat më të bukura të Edi Hilës, realizuar nga artisti më vitin 1970, dhe që bëri që Hila të dënohej për disa vite me punë në pulari nga regjimi komunist.
Kuratori i ‘Dokumenta 14’ përzgjodhi për këtë edicion një grup autorësh nga fondi i Galerisë së Arteve në Tiranë, që kishin të bënin me artin e realizmit socialist. Kjo pjesëmarrje u nda në dy etapa: 15 vepra arti u ekspozuan në Muzeun Kombëtar të Artit Bashkëkohor në Athinë dhe tri veprat e tjera u ekspozuan në Muzeun e Arteve të Bukura Neue Galerie në Kasel.
Artistët e përzgjedhur ishin: Abdurrahim Buza (dy punë), Kel Kodheli, Hasan Nallbani, Spiro Kristo (dy punë), Sotir Capo, Arben Basha, Pandi Mele, Zef Shoshi, Gani Strazimiri, Androniqi Zengo Antoniu (tri punë), Foto Stamo, Hasan Reçi, Edi Hila dhe Llambi Blido. Gjithsej janë 18 vepra të 14 autorëve.
Pjesëmarrja e veprave të fondit të GKA-së në këtë ekspozitë merr një vlerë të veçantë për shkak të rëndësisë themelore estetike dhe historike që mbart “Dokumenta” në tërësinë e artit ndërkombëtar.
Gjatë 13 edicioneve të mëparshme, “Dokumenta” ka shërbyer si qendër debatesh të kulturës bashkëkohore dhe kontekstit të saj aktual socio-politik, me qëllim adresimin e çështjeve globale, me theks të veçantë në epistemologjitë dhe praktikat e artit joperëndimor. Për shkak të këtij debati, “Dokumenta” ndikon ndryshimin e historisë së artit dhe ripërcakton praktikën ekspozuese bashkëkohore.
Koncepti kuratorial i këtij edicioni, i përcaktuar nga drejtori artistik Adam Szymczyk, titullohej “Learning from Athens” (Të mësuarit nga Athina) dhe mëtonte të ndërtonte një metaforë të distancës mes Athinës dhe Kaselit, që ndryshon përjetimin e këtij edicioni të ekspozitës nga publiku.
Promo
Reklamo këtuLufta Prigozhin - Putin
Më shumë104.5m² komfort – Banesë luksoze me pamje tërheqëse për zyret e juaja
Investoni në të ardhmen tuaj – bli banesë në ‘Arbëri’ tani! ID-140
Shitet banesa në Fushë Kosovë në një vendodhje perfekte – 80.5m², çmimi 62,000Euro! ID-254
Ideale për zyre – në qendër të Prishtinës lëshohet banesa me qira ID-253
Bli shtëpinë e ëndrrave tuaja në Prishtinë – ZBRITJE në çmim, kapni mundësinë tani! ID-123
25% zbritje në çizmet Adidas Terrex? Zgjate dorën!
Hej djem! Super xhaketa e Adidas tani vjen me zbritje ekskluzive vetëm për ju
Atletet e famshme Reebook vijnë me zbritje t’hatashme
Kreativiteti i fëmijëve tuaj fillon me këtë tabelë të zezë nga Vitorja – Përfitoni 20% zbritje ekskluzive
A don me u dok si zotni këtë sezon të dasmave?
Më të lexuarat
"Mund të shkojë deri në 1 milion dollarë?": Ekspertët tregojnë se çfarë mund të ndodhë, nëse SHBA nën Trump krijon një 'rezervë kombëtare me bitcoin'
Këshilltari i Trump për sigurinë kombëtare tregon se si e sheh ai “fundin e luftës në Ukrainë”
Ruben Amorim kritikon haptas yllin e Man United pas barazimit ndaj Ipswich Town
Ngjarja me Drilonin dhe Edin - Sarës i përkeqësohet gjendja në Big Brother VIP Kosova?
Pochettino e injoroi dhe bëri sikur nuk e njeh, ish-ylli i Chelseat ka një përgjigje për argjentinasin
Real Madridi në mesin e klubeve të interesuara për transferimin e mbrojtësit nga Serie A