LAJMI I FUNDIT:

Adoleshenti arriti “të pamundurën” duke mposhtur Tetrisin – çfarë tregon kjo për aftësitë njerëzore

Adoleshenti arriti “të pamundurën” duke mposhtur Tetrisin – çfarë tregon kjo për aftësitë njerëzore

Për dekada, ishte një sukses që konsiderohej i pamundur. 

Në ditët e fundit të vitit 2023, adoleshenti amerikan Willis Gibson – i njohur më mirë me nofkën “Blue Scuti” – “mundi” versionin Nintendo Entertainment System të video-lojës Tetris, i cili u publikua për herë të parë në vitin 1989.


Dizajnerët origjinal të Tetrisit menduan se nuk mund të bëhej – videoloja është krijuar për të luajtur pafund. Blloqet bien gjithnjë e më shpejt derisa lojtari të humb. Për të mposhtur video-lojën, një lojtar duhet të arrijë rezultate aq të larta sa kujtesa e video-lojës të mbingarkohet dhe ajo të rrëzohet. Fitorja arrihet sepse kompjuteri thjesht nuk mund të vazhdojë punën, raporton bbc.

Një 13-vjeçar në Oklahoma besohet të jetë personi i parë që mundi Tetris - që nga lëshimi i lojës më shumë se tri dekada më parë
Lexo po ashtu Një 13-vjeçar në Oklahoma besohet të jetë personi i parë që mundi Tetris - që nga lëshimi i lojës më shumë se tri dekada më parë

Si një profesor i shkencave kognitive, Tom Staffordit i intereson se si njerëzit mund të përfitojnë prej ekspertizës, veçanërisht në lojëra video, kështu që kur Gibson kryeu këtë veprim të çmendur, menjëherë i tërhoqi vëmendjen. Mënyra se si e bëri këtë në moshën 13 vjeçare na tregon shumë rreth mënyrës se si kufijtë e performancës njerëzore po ndryshojnë në epokën digjitale.

Më parë, versioni NES i Tetris ishte mposhtur vetëm nga Inteligjenca Artificiale (AI). Një program i ndërtuar posaçërisht për video-lojën ishte në gjendje të kutponte, pothuajse në çast, gjendjen e video-lojës Tetris dhe të zgjidhte veprime aq shpejt sa mund t’i regjistronte konsola. Ai luante pa ndërprerje, pa bërë ndonjë gabim – diçka që dukej larg kufijve të thjeshtë të performancës njerëzore.

Në atëkohë, 2021, lojtari AI-Tetris ishte në gjendje t’u tregonte njerëzve nivele të paeksploruara më parë të video-lojës. Ashtu si fizika në kufijtë e një vrime të zezë, realiteti i Tetris fillon të përkulet në nivelet më të larta.

Shpejtësia papritmas dyfishohet në nivelin 29, një nivel që e arrijnë pak njerëz dhe më pak mbijetojnë për një kohë të gjatë. Kur shënimet e numëruesit arrijnë 1 milion, shifrat filluan të zëvendësohen me shkronja, dhe më pas përfundimisht me simbole nga seti grafik i Tetrisit. Më në fund, ngjyrat e blloqeve ndryshojnë dhe deformohen, disa nivele janë të gjitha të verdha të dhunshme, ndërsa të tjera kanë blloqe kaq të errëta sa vështirë të shihen – sidomos në shpejtësinë që ju nevojitet për të mbijetuar.

Ky është konteksti i lojës së Gibson të transmetuar më 21 dhjetor të vitit 2023, në të cilën ai luajti video-lojën me shpejtësi gjithnjë e më të furishme për 40 minuta. Në këtë proces, ai vendosi rekorde të reja botërore për rezultate të larta, nivele të luajtura dhe linja të pastruara. Përfundimisht, ai u shpërblye me përplasjen që sinjalizon se ai kishte bërë të pamundurën – mundi videolojën.

Kur sytë s’kanë të njëjtin drejtim, kurohen me lojën Tetris
Lexo po ashtu Kur sytë s’kanë të njëjtin drejtim, kurohen me lojën Tetris

Arritja është reale, por rëndësia është shumë larg sferës së video-lojërave dhe atyre që i duan ato. Çfarë bëri Gibson, dhe si e bëri atë, ofron mësime të përgjithshme për se si njerëzit mësojnë dhe se si kufijtë e performancës njerëzore shtrihen, transmeton Telegrafi.

Për të kuptuar pse, merrni parasysh se Tetris është një komunitet, si dhe një video-lojë. Gibson jo vetëm që mori një tastierë të vjetër, ai iu bashkua një tradite të gjallë. Ka mijëra lojtarë të dedikuar ndaj Tetrisit në NES, platforma në të cilën u lëshua zyrtarisht për herë të parë në Amerikën e Veriut. Përveç lojtarëve, ka transmetues, blogerë, teoricienë që diskutojnë strategjinë dhe ndjekës të rekordeve që konkurrojnë për të tejkaluar njëri-tjetrin. Ekziston edhe Kampionati Botëror “Classic Tetris”, që mbahet çdo vit në Portland, Oregon.

Tetrisi është video-lojë jashtëzakonisht mahnitëse, megjithatë komuniteti rreth tij siguron që të shtohen lojtarët e rinj.

Komunitetet ofrojnë inkurajim dhe një tjetër përbërës thelbësor për përshpejtimin e potencialit njerëzor – frymëzimin. Komunitetet janë laboratorë të gjallë idesh dhe eksperimentesh, ku njerëz të ndryshëm mund të provojnë gjëra të reja dhe sukseset mund të përcillen.

Loja 'Tetris': Pse duhet ta praktikoni dhe ndryshimet që jep në tru
Lexo po ashtu Loja 'Tetris': Pse duhet ta praktikoni dhe ndryshimet që jep në tru

Shkencëtarët e studiojnë këtë mësim social nën emërtimin “evolucioni kulturor”. Edhe pse disa kafshë të tjera e bëjnë këtë, njerëzit shkëlqejnë në të. Ai siguron farat e kulturës, pasi komunitete të ndryshme zhvillojnë praktika të ndryshme për t’iu përshtatur mjedisit të tyre të afërt.

Teknika të reja të suksesshme të aftësive u përhapën në komunitetet e të mësuarit. Merrni Fosbury Flop, teknikë e kërcimit së larti e popullarizuar nga Dick Fosbury kur fitoi medaljen e artë për SHBA-në në Lojërat Olimpike të vitit 1968. Kërcimi fitues i Fosbury ishte 2.24 metra (7ft 4.19 in), por kjo lartësi u arrit – dhe në shumë raste u thye – nga çdo konkurrent i vetëm në Lojërat Olimpike 2020 në Tokio, të gjitha duke përdorur teknikën Flop.

Atë që Fosbury bëri për kërcimin së larti, interneti dhe Inteligjenca Artificiale po e bëjnë për pothuajse çdo aftësi të imagjinueshme.

Pavarësisht nëse doni të mësoni të kodoni, ose thjesht dëshironi të shikoni një video se si të rregulloni makinën tuaj larëse, është më e lehtë se kurrë të kopjoni aftësi të reja. Që nga dalja në internet e lojës së shahut, ka pasur një përmirësim masiv të brezave në aftësitë e shahut, ku lojtarët e sotëm mund të shihen duke luajtur shah më mirë se në çdo moment të historisë. Edhe kriminelët përdorin mësimin social – një lajm i fundit fajësoi Tiktok për një rritje të një stili të veçantë të vjedhjeve të veturave.

Në Tetris, një risi thelbësore ka qenë një mënyrë e re e mbajtjes së komanduesit – e quajtur “rrokullisje”, ku lojtarët fusin pjesën e poshtme të tastierës në një gisht ose gishtin e madh që rri pezull pak sipër tastierës. Ai i lejon lojtarët të futin komanda më shpejt sesa duke shtypur me një gisht të vetëm.

Dashuria e pazakontë, studentja do të martohet me lojën tetris
Lexo po ashtu Dashuria e pazakontë, studentja do të martohet me lojën tetris

Pavarësisht historisë 34-vjeçare të video-lojës, rrokullisja u bë e njohur vetëm vitet e fundit, duke u përhapur në komunitetin e transmetuesve dhe lojtarëve konkurrues të Tetrisit. Siç ndodh shpesh, janë anëtarët më të rinj të një komuniteti ata që njohin inovacionin e dobishëm. Gibson filloi të luante Tetris në moshën 11-vjeçare dhe përdori teknikën e rrotullimit në vrapimin e tij të thyerjes së rekordeve.

Shumë diskutime rreth inteligjencës artificiale përqendrohen në fusha ku aftësitë njerëzore mund të vjetërsohen, por është gabim të mendosh se performanca njerëzore është një objektiv i palëvizshëm. Siç tregoi arritja rekord e Gibson-it, ne vazhdimisht shikojmë te kufijtë e jashtëm dhe, duke arritur, zgjerojmë zotërimin tonë.

Morali është se shtypja e kufijve të aftësive njerëzore është pasojë e inovacionit të vazhdueshëm kolektiv, si dhe e individëve të shquar. Njerëzit janë një specie e përcaktuar nga aftësia jonë për të mësuar dhe në epokën digjitale ka gjithnjë e më shumë potencial për të shtyrë në territore të paeksploruara të performancës në të gjitha aspektet e artit, shkencës dhe kulturës – përfshirë Tetrisin. /Telegrafi/