LAJMI I FUNDIT:

Edi Hia me ekspozitë në Galerinë Kombëtare të Shqipërisë

Edi Hia me ekspozitë në Galerinë Kombëtare të Shqipërisë

“Edi Hila – Piktori i Transformimit”, titullohet ekspozita e parë e sezonit të ri artistik në Galerinë Kombëtare të Arteve të Shqipërisë. Ekspozita do të hapet më 24 maj dhe do të qëndrojë e hapur plot dy muaj – deri më 29 korrik të këtij viti.

Galeria Kombëtare e Arteve ka njoftuar se “prezanton ekspozitën e parë retrospektive të piktorit Edi Hila në Shqipëri.” Sipas institucionit, ekspozita është një projekt i përbashkët i Galerisë Kombëtare të Arteve, Muzeut të Artit Modern të Varshavës dhe Koleksionit Kontakt në Vjenë. Kjo ekspozitë është kuruar nga Joanna Mytkowska, Kathrin Rhomberg dhe Erzen Shkololli. Për arkitekturën e ekspozitës ka punuar Buro Meyer-Grohbrugge.


Në këtë ekspozitë retrospektiove Hila vjen me piktura të veçanta të cilat janë bazuar në vrojtimin e vëmendshëm të detajeve të cilin ai e shfrytëzon për të përçuar të vërtetën psikologjike të fenomenit të vëzhguar.

“Ky reduktim thelbësor vjen nga prirja e Hilës ndaj klasicizmit si dhe magjepsja me burimet e pikturës rilindase. Duket sikur modernizmi ka avulluar nga fusha e interesave të tij. Ndaj transformimi i paraqitur në punën e Hilës përcjell një përçarje e sulm ndaj rregullit dhe harmonisë.

“Rrënjët e punës së tij ndodhen në dilemat njerëzore, e këto vështirë se mund të fshihen pas shëmbëlltyrës së modernizimit”, thotë Shkololli.

Edi Hila ka lindur në Shkodër në vitin 1944. Ai jeton dhe punon në Tiranë. Pasi përfundoi studimet e larta pranë Institutit të Arteve në Tiranë në vitin 1967, Hila filloi punë si skenograf në Radio Televizionin Shqiptar. Në vitin 1972 ai pikturoi Mbjellja e Pemëve, një pikturë që fillimisht u vlerësua nga publiku dhe kritika e kohës.

Një vit më vonë, Hila kreu një formim profesional si skenograf pranë stacionit televiziv të Firences. Kontakti me muzetë si dhe pikturën rilindase do të kishte në të ardhmen një ndikim i rëndësishëm në punën e Hilës. Gjatë kësaj periudhe në Shqipëri filloi ndëshkimi i shfaqjeve me influenca të huaja në art dhe kulturë. Si pasojë u kritikua “Mbjellja e Pemëve” si dhe dekori Festivalit të 11-të. Mbjellja e Pemëve u cilësua si një pikturë me një ekspresivitet të theksuar që devijonte nga doktrina e realizmit socialist e të cilës i mungonte e ashtuquajtura “frymë revolucionare”. Për këto arsye, kjo pikturë, së bashku me dekorin e Festivalit të 11-të, shërbyen si bazë për dënimin e Hilës, duke e dërguar për riedukim në fabrikën e rritjes së shpendëve në vitin 1974. Largimi nga realizmi socialist i kushtoi Hilës tre vite në fabrikë, ku detyra e tij kryesore ishte transporti i thasëve. Gjatë viteve 1975-1978, ai krijoi fshehurazi një seri vizatimesh e grafikash në akuarel, motivet e së cilës frymëzoheshin nga puna dhe jeta e punëtorëve të fabrikës së pulave.

Në vitet ‘90-të Hila vazhdoi të pikturojë duke kërkuar rafinimin e qëndrimit të tij estetik, duke e vëzhguar me kujdes jetën teksa ndryshonte thelbësisht pas rënies së regjimit komunist dhe duke u përpjekur të paraqesë realitetet e transformimit shqiptar. Hila krijoi serinë novatore Komfort (1997) gjatë krizës së thellë që pasoi rënien e skemave piramidale, e cila çoi vendin në një kaos të gjithanshëm. Seria paraqet utopinë e konsumit të pashtershëm që i ishte premtuar shoqërisë së re.