LAJMI I FUNDIT:

Shfaqja “Amadeus”: Gjeniu me sjellje të mbrapshta fëmijërore

Shfaqja “Amadeus”: Gjeniu me sjellje të mbrapshta fëmijërore
Felicity Kendal si Constanze dhe Simon Callow në rolin e Mozartit (1980)

Nga: Peter Shaffer (dramaturg)
Përkthimi: Telegrafi.com

Ideja për shfaqjen më lindi pasi lexova shumë për Mozartin. U preka nga kontrasti mes madhështisë së muzikës së tij dhe karagjozllëkut vulgar të letrave të tij. Më kritikojnë shpesh se e portretizoj si një imbecil, por në fakt e përcillja anën e tij fëmijërore: letrat e tij lexoheshin si diçka që është shkruar nga një tetëvjeçar. Në mëngjes do t’i shkruante kushëririt të tij një gjë foshnjore dhe me gojë të dytë; deri në mbrëmje do të përfundonte një kryevepër teksa bisedonte me gruan e vet.


John Dexter do ta bënte regjinë e produksionit të parë në Teatrin Kombëtar, në vitin 1979. Ne veçse kishim punuar së bashku në tri prej dramave të mia; por, teksa unë kisha admirim të madh për të, ai ishte njeri i vështirë. Këmbëngulte se i takon një përqindje prej të gjithë honorarëve të mi – përfshirë këtu inskenimet e ardhshme, paçka që nuk do të ishte regjisor. Agjenti më tha të mos pranoja, pasi kjo mund ta krijojë një precedent të dëmshëm. I shkrova Johnit dhe ai e ktheu letrën të pahapur. Kështu që shkova për ta parë dhe patëm një grindje të tmerrshme.

Peter Hall, atëherë drejtor i Teatrit Kombëtar, kishte bërë regjinë e shumicës së operave të Mozartit. Më tha, me sy të përlotur, sa shumë dëshiron të bëjë regjinë e Amadeusit, por nuk donte të konkurronte me Johnin. Kuptova se kisha para meje Mozartianin më të madh të të gjitha kohërave. Vendosa të mos e lejojë më Johnin të më ngacmojë dhe i kërkova Peterit ta kryejë punën. Por, ndarja nga Johni, i cili kishte punuar aq mirë me mua, ishte gjë e mundimshme. Nuk ishim më miq.

Personi i vetëm që Johni angazhoi ishte Simon Callow, atëherë i ri i panjohur, për rolin e Mozartit. Gjatë kësaj pauze, Simoni kishte krijuar dyshime dhe tha se nuk mendon se do ta bëjë punën mirë. E qetësova, edhe pse atëherë nuk e kisha idenë për talentin e tij: i besoja gjykimit të Johnit. Dhe, si zakonisht, kishte të drejtë.

Gjatë provave, u ula në sallë, duke i rishkruar skenat, teksa aktorët u jepnin jetë personazheve të mia. Ishte një kënaqësi për ta parë këtë. Simoni u tremb nëse Mozarti mund të kishte folur si kaq fëmijëror dhe vulgar; në fillim, kur ai tha rreshtat e vet, trupa iu lëshua qeshjeve. Por, i mblodhëm të gjithë së bashku, për ta diskutuar marrëzinë prapa gjeniut dhe ata e përvetësuan këtë.

Nuk është punë e imja ime të krahasoj një aktor me një tjetër, por Felicity Kendal ishte, për mendimin tim, Constanze [gruaja e Mozartit] më e mirë nga të gjithë. Tani, kur mendoj për personazhin, e shoh fytyrën e saj. /Telegrafi/

Në trend Kultura

Më shumë
Kush i nëmi “Bjeshkët e Nemuna”?

Kush i nëmi “Bjeshkët e Nemuna”?

Kulture
NË MUNDSH

NË MUNDSH

Poezi
Vepra dhe veprimtaria Kombëtare e Pashko Vasës

Vepra dhe veprimtaria Kombëtare e Pashko Vasës

Kulture
GJUHA SHQYPE

GJUHA SHQYPE

Poezi
Bardi i Bruklinit

Bardi i Bruklinit

Kulture
“Shiu pushonte dhe dilte dielli, kur në tribunë shfaqej udhëheqësi ynë Enver Hoxha”

“Shiu pushonte dhe dilte dielli, kur në tribunë shfaqej udhëheqësi ynë Enver Hoxha”

Kulture
Kalo në kategori