Në një ekspozitë të re në Poster House në Nju-Jork, po paraqiten një sërë posterash japonezë të kohës së luftës dhe të pasluftës, që tregojnë lëvizjet që nga patriotizmi e deri te konsumi dhe më gjerë. Dizajnerët përdorën posterë për të trajtuar çështjet kryesore kulturore – nga ndryshimi i klimës deri te çarmatimi bërthamor. Posterët e zgjedhur nga ditorja The Guardian, Telegrafi i sjell si më poshtë.
Oseni me fundin e poshtëm: Një përrallë e harresës, 1966, Tadanori Yokoo
Ky poster për performancën e Jōkyō Gekijōs, Oseni me fundin e poshtëm [Petticoat Osen], është emblematike për qasjen e gjallë dhe subversive të Tadanori Yokoos ndaj dizajnit. Ngjyrat e ndritshme dhe kompozimi dinamik jo vetëm që kanalizojnë emocionet e fuqishme, energjinë dhe trimërinë e teatrit kabuki të periudhës Edo, por janë gjithashtu përfaqësuese të një stili artistik eksperimental që kombinon imazhet perëndimore me motivet, simbolet dhe fotografinë japoneze, duke krijuar një sintezë midis avangardës, kulturës së konsumit dhe objekteve të përditshme.
Foto: The Merrill C Berman Collection
Dyqani Micui në Suruga-ço në Edo, nga seria 36 pamjet e Malit Fuxhi, Hokusai Katsushika
Ky shtyp ofron një pamje të çatisë së Eçigojës (ndonjëherë e quajtur Dyqani i Rrobave Micui), një shitës me pakicë me pëlhura kimono që është themeluar në vitin 1673 dhe që ishte paraardhës i dyqanit të mallrave Micukoshi që u themelua në 1903. Shenjat në të dy anët e rrugës Suruga-ço bëjnë me dije për familjen Mitsui dhe kjo pikë e ngritur kontraston zhurmën – e numrit të madh të bizneseve me pakicë – me vetminë paqësore të Malit Fuxhi.
Foto: The Ronin Gallery, Nju-Jork
Japonia, 1988, Yūsaku Kamekura
Ky poster është bërë për Shoqatën Japoneze të Dizajnerëve Grafikë (JAGDA) që luajti rol vendimtar në zhvillimin e dizajnit të posterëve japonezë të pasluftës. Shkronjat që përbëjnë fjalën “Japoni”, në qendër të kompozicionit, janë referencë për përparimet teknologjike bashkëkohore, duke u bërë homazh formave tradicionale të artit japonez.
Foto: The Merrill C Berman Collection
Ngjyrat speciale të vajit nga Matsuda, c. 1961, autori i panjohur
Matsuda Gaso u krijua ma 1948 nga Matsuda Mokuhei dhe ende prodhon ngjyra vaji të cilësisë së lartë dhe materiale të tjera arti. Shumë artistë u ankuan se ngjyra japoneze e vajit ishte e cilësisë së dobët, për çfarë Matsuda lansoi ngjyrën e saj super [Super Oil] më 1952, duke përfshirë vaj lulekuqet e cilësisë së lartë për ta parandaluar zbardhjen dhe zbehjen. Në vitin 1961 lansoi gjithashtu ngjyra vaji me tharje të shpejtë [Speed Color].
Foto: The Merrill C Berman Collection
Qeliza, 1966, Kazumasa Nagai
Nagai Kazumasa prodhoi posterë për botimet japoneze të serisë së librave Life Science Library, botuar fillimisht mes viteve 1963 dhe 1967 nga Time Life. 26 vëllimet ishin në dispozicion me abonime nga revista Life, ndërsa për një audiencë më të gjerë prezantonin tema të shkencës natyrore. Ky poster promovon edicionin japonez të vitit 1966, Qeliza [The Cell], shkruar nga John E Pfeiffer, dhe pasqyron interesin e Nagait për abstraksionin dhe për ngjyrat psikodelike.
Foto: The Merrill C. Berman Collection
Sugoroku, 1914, Ryūshi Kawabata
Sugoroku është një lojë e famshme japoneze, e luajtur me një grup zaresh. Shembujt këtu janë nga një version i lojës i njohur si sugoroku, që përbëhet nga tabelat e ilustruara. Shumë lojëra sugoroku të fillimit të shekullit XX u reklamuan, u shtypën në letër me madhësi posteri dhe u përfshinë si shtesë për revistat e njohura të grave.
Foto: The Merrill C Berman Collection
Apelet e Hiroshimës, 1983, Yūsaku Kamekura
Ky është posteri i parë nga seria Apelet e Hiroshimës, një fushatë posterësh të krijuar nga JAGDA dhe nga Fondacioni Ndërkombëtar Kulturor Hiroshima. Posteri synonte ta përhapte shpresën për paqe pas bombardimeve shkatërruese të Hiroshimës. Kjo seri vazhdoi deri në vitin 1990, duke rezultuar në gjithsej 21 posterë. Nëpërmjet përdorimit të krahëve të ndezur me ngjyra të ndryshme, Kamekura Yūsaku kap momentin e marrjes së flakës, duke aluduar kështu në shpërthimin e papritur që përfshiu Hiroshimën më 6 gusht 1945, në një nga dy bombardimet atomike në fund të Luftës së Dytë Botërore.
Foto: Koleksioni Merrill C Berman
Rikyū, 1988, Kōichi Satō
Në këtë poster për filmin Rikyū të vitit 1989 (për mjeshtrin e shekullit XVI të çajit, Sen no Rikyū), Satō krijon një atmosferë rreth motivit qendror të një tasi çaji me shkallëzime ngjyrash. Rikyū u shoqërua me uabi-ça, një stil i ceremonisë së çajit që u karakterizuar nga thjeshtësia, vetëpërmbajtja dhe bukuria. Imazhi i Satōs i një tasi çaji me raku-uare – enë shumë e çmuar për ceremoni çaji e bërë nga balta e pjekur në temperaturë të ulët – shoqërohet nga një tekst poetik që përkthehet si “bukuria është e palëkundur”.
Foto: Koleksioni Merrill C Berman
Ekspo ’70, 1967, Yūsaku Kamekura
Në vitin 1970, pas reagimit pozitiv ndërkombëtar për Lojërat Olimpike të Tokios më 1964, Japonia mirëpriti Ekspozitën e saj të parë Botërore, duke tërhequr një rekord prej 64 milionë vizitorësh. Dizajni fitues i Kamekuras për posterin zyrtar për përdorim jashtë shtetit, përshkruan interpretimin e tij minimalist gjeometrik të pesë petaleve të lules së lulëzuar të qershisë – simbol kulturor i Japonisë, i çmuar për bukurinë kalimtare.
Foto: The Merrill C Berman Collection
PB Grand Prix, 1968, Keiichi Tanaami
Ky poster është një version i një tabele loje sugoroku që Tanaami e projektoi si shtojcë për edicionin japonez të Weekly Playboy të 9 korrikut 1968. “PB” në titull qëndron për Playboy, dhe e para që fitoi lojën ishte aktorja Matsuoka Kikko. Në çdo pozicion të numëruar, lojtarët udhëzohen të kryejnë detyra të ndryshme qesharake.
Foto: Collection of Peter Kahane
Suntory Orange 50, 1978, Tadanori Yokoo
E themeluar fillimisht më 1899, Suntory është i famshëm për zhvillimin e shijes japoneze për alkoolin e stilit perëndimor. Ajo gjithashtu ofroi markat e veta të prodhimit vendas të uiskit dhe të birrës. Përveç pijeve alkoolike, Suntory është prodhues kryesor i pijeve joalkoolike, duke përfshirë Orange 50 – një pije me shije portokalli që u bë midis viteve 1974 dhe mesit të viteve 1980 (“50” nënkupton 50 për qind lëng portokalli)
Foto: The Merrill C Berman Collection
Gostia e vallëzimit, 1973, Tadanori Yokoo
Ky poster reklamon dramën televizive Gostia e vallëzimit [Dance Party], e vendosur gjatë epokës Meixhi (1868–1912) dhe e përshtatur nga një romani misterioz i Sakaguchi Angos.
Foto: Koleksioni Merrill C Berman
/Telegrafi/
Promo
Reklamo këtuLufta Prigozhin - Putin
Më shumëShqiptarët nëpër dekada: Çfarë kaluan ata në vitet 1920, 1930, 1940… 2020!?
Ditari që përmbys gjithçka mbi Luftën e Shkodrës: Esat Pasha ishte mbrojtësi i vërtetë i Shkodrës!?
Kanuni, “një botë e mbyllur"
Fjalë të urta popullore: Edhe diell të bëhesh, të gjithë nuk i ngroh dot!
Vrasja e Luigj Gurakuqit nga kushëriri i tij, për interesat e Ahmet Zogut
Nëse robotët bëhen përkthyesit tanë, rrezikojmë një katastrofë kulturore
104.5m² komfort – Banesë luksoze me pamje tërheqëse për zyret e juaja
Investoni në të ardhmen tuaj – bli banesë në ‘Arbëri’ tani! ID-140
Shitet banesa në Fushë Kosovë në një vendodhje perfekte – 80.5m², çmimi 62,000Euro! ID-254
Ideale për zyre – në qendër të Prishtinës lëshohet banesa me qira ID-253
Bli shtëpinë e ëndrrave tuaja në Prishtinë – ZBRITJE në çmim, kapni mundësinë tani! ID-123
Hej djem! Super xhaketa e Adidas tani vjen me zbritje ekskluzive vetëm për ju
Atletet e famshme Reebook vijnë me zbritje t’hatashme
Kreativiteti i fëmijëve tuaj fillon me këtë tabelë të zezë nga Vitorja – Përfitoni 20% zbritje ekskluzive
A don me u dok si zotni këtë sezon të dasmave?
Kompletoje look-un me 50% zbritje
Më të lexuarat
Xheneta i heq çmimit të madh 10 mijë euro, dëgjon fjalët që Xuxi tha për familjen e saj: E degjeneruar, e ka lënë nëna kur i ka pasur një vjet
Trump zgjedh shefin e ri të CIA-s
Tifozët e Barcelonës i luten Laportas ta transferojë sensacionin e këtij sezoni që ngjan me lojën e Messit
Gjashtë fitore nga gjashtë duele profesionale - Benjamin Imeri është i gatshëm të dhurojë spektakël këtë fundjavë
Shoferi besnik i Princeshës Diana flet për herë të parë pas 27 vitesh: Më pushuan nga puna pa arsye, po të vozisja unë në natën tragjike ajo sot do të ishte gjallë
Gjiganti amerikan i naftës del kundër Trumpit: SHBA-ja nuk duhet të largohet nga Marrëveshja e Parisit