Site icon Telegrafi

Njëmbëdhjetë rastet kur kostumografia e filmave pati aq rëndësi sa skenari

Si rregull, çmimi ‘Oscar’ për kostumografinë më të mirë u shkon artistëve që arrijnë të rikrijojnë me saktësi një kostum në përputhje me periudhën historike të filmit. Por vetëm një ekip filmik merr një shpërblim, ndërsa pesë ekipe janë nominuar. Dhe të gjithë e njohin filmin që fitoi çmimin “Oscar”, por pak njerëz i mbajnë mend kandidatët. Sidoqoftë, këta filma gjithashtu ia vlen t’i kalojmë disa mbrëmje duke i parë. Veshjet në këta filma nuk janë vetëm të këndshme për tu parë, por ato shpesh fshehin një kuptim sekret.

Bright Side ka sjell një listë me 11 filmat e famshëm, të nominuar për kostumografinë më të mirë në “Oscars” gjatë dekadës së fundit.

11. Bright Star, 2009

Stilistja e kostumeve – Janet Patterson

Dizajnerja i kushtoi vëmendje të veçantë kostumeve të Fanny Brawne, personazhi kryesor i këtij filmi. Patterson u përpoq të shprehte jo vetëm personalitetin e personazhit përmes rrobave të saj, por gjithashtu të tregojë emocionet dhe ndjenjat e saj.

Për shembull, në skenën ku Fanny dhe i dashuri i saj John kapen nga shiu, vajza ka të veshur një fustan rozë. Stilistja e kostumeve po kërkonte për një kohë të gjatë pëlhurën e duhur për këtë veshje, sepse ajo dëshironte të gjente një pëlhurë që do të shkatërrohej plotësisht nga uji. Do të ndihmonte në krijimin e një efekti dramatik shtesë, sepse skena kishte të bënte me tradhtinë. Si rezultat, veshja e freskët dhe e bukur e Fannyt shndërrohet në një copë të lagur të rrobave jo tërheqëse gjatë shiut.

10. The King’s Speech, 2010

Stilistja e kostumeve – Jenny Beavan

Ky film tregon një histori që ka ndodhur më shumë se 70 vjet më parë, kështu që aktorët, në shumicën e rasteve, ishin të veshur me veshje të cilësisë së mirë nga ajo periudhë. Kostumet historike u morën me qira dhe u riparuan sepse shumica e tyre ishin shumë të veshura.

Beavan zbuloi se ata u përpoqën të përdorin rrobat origjinale të cilësisë së mirë sa më shumë që të ishte e mundur, sepse ata donin që aktorët të ndjeheshin rehat në këto rroba, kështu që audienca do t’i perceptonte ata si njerëz të vërtetë dhe i gjithë filmi nuk dukej shumë i skenuar. Por disa aktorë nuk ndiheshin vërtet mirë me këto veshje dhe ata akoma ndiheshin sikur kishin veshur kostume. Si rezultat, aktrimi i tyre nuk dukej i natyrshëm, kështu që hartuesit e kostumeve duhej të rregullonin ose të bënin kostume të reja për ta (në vend që të përdornin rroba të cilësisë së mirë). Për shembull, personazhi i Helena Bonham Carter preferonte veshjet shumëngjyrëshe në jetën reale, por aktorja dukej e pakëndshme në këto kostume. Kështu që stilistët e kostumeve zgjodhën më shumë ngjyra të qeta për rrobat e saj, për ta bërë audiencën ta besonte ndërsa ajo luante karakterin e saj.

9. Jane Eyre, 2011

Stilisti i kostumeve – Michael O’Connor

Stili i personazhit kryesor është i thjeshtë dhe jo modest, i cili ndryshon rrënjësisht nga kostumet e menduara me kujdes që O’Connor zakonisht krijon, si për shembull ato të Dukeshave. Por stilisti vendosi që veshjet e Jane duhet të pasqyronin thelbin e saj të brendshëm i cili nuk mund të zbulohej nga kostumet e harlisura dhe të dekoruara dendur, por pa imponime të së kaluarës.

Karakteri i Mia Wasikowska madje kishte veshje të posaçme (çorape dhe korse) të dizajnuara posaçërisht për të. Kjo ishte jashtëzakonisht e rëndësishme për regjisorin sepse ai dëshironte të tregonte Jane pa asnjë rrobë, por nëse ajo nuk do të mbante të brendshme që njerëzit kanë veshur gjatë asaj periudhe kohore, kjo do të prishte përshtypjen.

8. Les Misérables, 2012

Stilisti i kostumeve – Paco Delgado

Reagimi i parë i Paco Delgado kur u pyet për të hartuar kostumet për këtë film ishte: “Zoti im, kjo është një punë kaq e madhe!” Dhe ai nuk ishte ekzagjerues, madje edhe për pak, sepse dizajnerët duhej të krijonin kostume nga e para për pothuajse çdo personazh të këtij muzikali. Për më tepër, skuadra që përbëhej nga 50 vetë duhej t’i kushtonte vëmendje edhe detajeve historike, sepse ky film mbulon një periudhë mjaft të gjatë kohore, nga viti 1815 dhe deri në 1848. Dhe rrobat e personazheve duhej të ishin stilistikisht të ndryshme në skena të ndryshme.

Meqenëse historia e asaj kohe ishte shumë e errët, dëshira e parë e Delgado ishte që të veshë të gjithë personazhet me kostume të zeza. Sidoqoftë, regjisorit i duhej ngjyra në ekran, kështu që stilisti zgjodhi një skemë të ndritshme ngjyrash me elemente të ngjyrës blu dhe ngjyrave të ngopura.

7. The Invisible Woman, 2013

Stilisti i kostumeve – Michael O’Connor

Dizajneri studioi me mend modën e asaj kohe (mesi i shekullit XIX) duke përdorur piktura të krijuara në atë kohë dhe fotografi. Një nga tiparet dalluese të këtij filmi është që personazhet nuk ndryshojnë kostumet në skena të ndryshme. Në vend të kësaj, ata thjesht shtojnë detaje të reja në pamjen e tyre. Kjo u bë për hir të saktësisë historike. Në mesin e shekullit të 19-të, njerëzit nuk mund të përballonin të kishin qindra veshje dhe kostume, kështu që sa herë që shkonin në një tubim publik, ata shtonin një detaj ose aksesor të ri për veshjen e tyre të vjetër, kështu që do të dukej e re.

6. Mr. Turner, 2014

Stilistja e kostumeve – Jacqueline Durran

Ky film është plot me detaje historike që duhej të merreshin në konsideratë nga stilistët kur po krijonin kostumet. Një studiues u punësua për të mbledhur të gjitha këto detaje historike para se të fillonin të punojnë stilistët.

Karakteri i Hanna Danby, një shërbëtore që nuk largohet kurrë nga shtëpia e personazhit kryesor dhe i shërben me skllavëri, meriton vëmendje të veçantë. Kjo grua duket e dobët dhe e pasjellshme në krahasim me dashnorët e Turner.

Durran mendoi për të dhe vendosi që, në jetën e vërtetë, kjo grua të zotëronte një fustan dhe do ta veshë atë derisa të lodhej plotësisht. Kështu që ajo vendosi të bënte dy kostume për Hanna-n. Njëri duhej të dukej veshje e re, ndërsa tjetri në gjendje shumë të keqe. Ky detaj na tregon sesi personazhi pësoi gjatë marrëdhënies së saj me personazhin kryesor.

5. Carol, 2015

Stilistja e kostumeve – Sandy Powell

Skenari i këtij filmi është ndërtuar rreth Carol, personazhi kryesor i filmit. Për ta ndarë atë nga pjesa tjetër e grave, stilistja përdori një hile interesante. Kostumet e personazhit fshehin shumë detaje mashkullore. Për këtë arsye, audienca e percepton Carol-in si një grua të mjaftueshme, e cila mund të qëndrojë në këmbë për veten e saj.

Ky personazh ka një tjetër tipar interesant. Ajo vetëm pikturon thonjtë e saj me hije të ndryshme të së kuqes, dhe manikyri i saj është gjithmonë i patëmetë. Ndërkohë, dora e dytë e personazhit kryesor nuk duket aspak elegant, dhe nuk ka të ngjarë që ajo të ketë vënë një makijazh të detajizuar.

Gjatë filmit, regjisori tërheq dy herë vëmendjen e shikuesve për kyçet, dhe audienca e kupton që duart e Carol nuk e dinë se çfarë është puna e vërtetë. Ata kurrë nuk kanë pastruar tualete, dysheme të larë ose lavanderi. Miku i saj, përkundrazi, nuk ka frikë nga puna.

4. Florence Foster Jenkins, 2016

Stilistja e kostumeve – Consolata Boyle

Për të rikrijuar atmosferën e New York-ut në fillim të shekullit të 20-të, në të cilën jetonte këngëtarja e famshme e operës, Florence Foster Jenkins, projektuesit e kostumeve duhej të punonin shumë. Përveç studimit të dokumenteve historike, ekipi ekzaminoi dhe analizoi me kujdes fotografitë e vetë Jenkins, dhe veçanërisht fotografitë e kostumeve të saj skenike. Sidoqoftë, kostumet që ajo veshi në jetën e saj të përditshme dhe në skenë nuk ndryshojnë shumë nga njëra-tjetra. Këngëtarja ishte e famshme për pasionin e saj për pëlhura ekzotike dhe stilin e veçantë.

Do kostume në këtë film u bënë nga dizajnerët nga e para.

3. Victoria and Abdul, 2017

Stilistja e kostumeve – Consolata Boyle

Vështirësia kryesore për stilisten ishte ruajtja e saktësisë historike. Mbretëresha e vërtetë vishte rroba në ngjyra shumë të errëta sepse ajo po vajtonte bashkëshortin e saj të ndjerë. Askush nuk donte të sakrifikonte të vërtetën për hir të estetikës së ngjyrave, dhe zgjidhja ishte elegante. Boyle mbajti veshjet e errëta, por shtoi elemente të panumërta teksture që e bënë që edhe kostumi më i errët të duket gati festiv.

Për të ndihmuar shikuesin të kuptojë se si po zhvillohej marrëdhënia romantike midis personazheve, stilistja modifikoi në mënyrë të konsiderueshme veshjet e Mbretëreshës më afër finales së filmit. Nëse në fillim të filmit, ajo zgjodhi fustane të errëta, por deri në fund, ajo do të fillonte të vishte ngjyra të bardha dhe të tjera të lehta. Është interesante që e bardha është ngjyra tradicionale që duhet të vishni në fund të zisë.

2. The Favourite, 2018

Stilistja e kostumeve – Sandy Powell

Çdo kostum që shihni në këtë film është bërë nga e para në gjashtë javë. Për shkak të një buxheti të ulët, projektuesit përdorën pëlhura të lira me ngjyra të zeza dhe të bardha. Bizhuteritë që shfaqet në film nuk kushtojnë shumë. Disa pjesë janë punuar me dorë nga projektuesit, dhe pjesa tjetër është bërë nga perlat artificiale.

Disa pëlhura u blenë në dyqanet mbresëlënëse. Për shembull, kostumi i shërbëtorit të kuzhinës që mund të shihni në foton më sipër ishte bërë nga një palë xhinse të vjetra që ekipi bleu në një dyqan të dorës së dytë.

Filmi nuk pretendon të jetë historikisht i saktë.

1. Once Upon a Time in… Hollywood, 2019

Stilistja e kostumeve – Arianne Phillips

Dizajnerja doli me veshje të veçanta për secilin nga rolet kryesore. Ata vepruan si një lloj sharmi për fat të mirë që jo vetëm që i bëjnë personazhet më elegant, por ndihmojnë edhe për të zbuluar botën e tyre të brendshme.

Ky medalion u krijua për karakterin e Rick Dalton. Ka një trëndafil Tudor në njërën anë, dhe shkronja R është gdhendur nga ana tjetër. Personazhi kryesor i luajtur nga Leonardo DiCaprio vesh një rrip me një shtrëngatë në të cilën është përshkruar e njëjta letër. Sipas Phillips, një njeri që vesh rroba me monogram është arrogant dhe i pëlqen të mburret. Dhe Rick është ashtu.

Cliff Butt kishte një shtrëngim të dukshëm. Ai kishte logon e Shoqatës së Stuntmen. Për më tepër, personazhi i Brad Pitt kishte veshur një këmishë Havaja që është një nga këmishat më të famshme të krijuara nga Tarantino. /Telegrafi/

Exit mobile version