Në fund të çdo viti, jemi të përmbytur me një ortek të tabelave të kulturës popullore – filmat më të mirë, librat më të mirë, albumet më të mira. Përpjekja për të përcaktuar tërë dekadën në botën e argëtimit është në rastin më të mirë dekurajuese. Sidoqoftë, agjencia e lajmeve AFP u përpoq ta bënte atë.
Në fillim të vitit 2010, platforma muzikore e Spotify kishte më pak se një milion abonentë, Netflix pak më shumë se 12 milionë. Shërbimet e transmetimit ngjallën vetëm kureshtje. Dhjetë vjet më vonë, Spotify ka 248 milionë përdorues dhe Netflix më shumë se 158 milionë.
Bota e televizionit, filmit dhe muzikës ka ndryshuar me shfaqjen e një mënyre të re të konsumimit të përmbajtjes. Gjithçka është në dispozicion, gjithmonë.
Karriera mund të bëhet në këto platforma. Dhe duke blerë CD? Kështu ndodh nga dekada e fundit. YouTube është bërë një vend për të zbuluar brezin e talenteve të reja. Përparimi i teknologjisë së internetit ka bërë të mundur transmetimin masiv, i cili ishte i pamundur dhjetë vjet më parë, transmeton KosovaPress.
Ndryshimet sizmike kanë revolucionarizuar gjithashtu industrinë e lojërave të videove, kështu që lojërat si ‘Fortnite’ kanë shpërthyer falë aftësive të transmetimit. Përdoruesit po braktisin gjithnjë e më shumë TV-të dhe PC-të e tyre dhe përdorin telefona të zgjuar ose tablet për të dëgjuar muzikë, për të parë filma dhe për të lexuar lajme.
Televizioni me porosi
Dikur televizioni ishte si një ngjarje shoqërore. Seritë si “Seinfeld”, amerikanët i shikuan në të njëjtën kohë dhe mund të flisnin për të ditën tjetër. Nëse keni jetuar jashtë SHBA-ve, duhej të prisni.
Shpërthimi i transmetimit dhe zhvendosja graduale larg orareve tradicionale të transmetimit do të thoshin që më në fund televizioni u bë global. Parashikimi i tensionuar i episodit tjetër të serisë më të dashur është zhdukur, pasi Netflix, Hulu, Amazon dhe pjesa tjetër, të gjithë bëjnë oferta.
Konkurrenca e rrjeteve tradicionale televizive, programeve kabllore dhe gjigantëve të prodhimit të internetit ka rezultuar në një dekadë të mbushur me hite televizive dhe qindra episode të reja në vit.
“Game of Thrones” që filloi në vitin 2011 dhe përfundoi në fillim të këtij viti, është ndoshta gurthemeli kulturor i dekadës. Saga e përgjakshme e mbushur me seks dhe lufta për Fronin e Hekurt, mahniti masën e shikuesve dhe nxiti industrinë e suvenireve, organizimin e konventave dhe turneve turistike të vendndodhjes së xhirimeve.
Por, nëse një epos fantazues nuk është “filxhan çaji” i juaj, do të ketë televizion për të gjithë në dekadë. Tifozët e dramës shijuan serinë “Breaking Bad” dhe terrorin distopian në “Handmaid’s Tale”. Ata që e duan komedinë ranë në dashuri me “Modern Family”.
Rroftë Disney
Hollywoodi ka qenë i dominuar nga pesë studiot kryesore të filmave që nga epoka e tij e artë: Warner, Universal, Paramount, Columbia dhe Disney. Duke parë fitimet e kutisë së sotme, mbetet vetëm një e madhe.
Çdo dollar i tretë i fituar në kinematë amerikane u derdh në arkat e Disney. Kompania ka fituar 13.5 miliardë dollarë globalisht këtë vit. Dhe kjo para fundit të “Star Wars Rise of the Skywalkers”, duke thyer rekordin e deritanishëm të vitit 2016 kur Disney mblodhi 7.6 miliardë dollarë.
Kjo ndodhi pjesërisht pasi kryeshefi ekzekutiv, Bob Iger, kaloi dekadën e fundit duke shpenzuar miliarda dollarë në blerje. Pasi bleu Marvel në 2009 dhe dërgoi heronjtë e tij në teatër, i shtoi Lucasfilm në vitin 2012 dhe Fox këtë vit.
Për më tepër, Disney ka përdorur katalogun e vet për një gamë të xhirimeve nostalgjike dhe fitimprurëse, nga “Libri i xhunglës” e deri tek “Aladdin”. Dhe ai gjithashtu kishte kohë për të krijuar fenomenin e tij origjinal – serinë e filmave të pandalshëm “Snow White Kingdom”.
Dallimet
K-popi i Koresë së Jugut e magjeps botën dhe fitoi top listat. Hiti i vitit 2012, “Gangnam Style” ndezi maninë globale të vallëzimit të kalit dhe u bë thjesht i kudondodhur atë vit.
‘Reggaeton’ i Amerikës Latine gjithashtu është përhapur në të gjithë botën këtë dekadë, me hitin Despacito (2017), i cili është ende videoja më e shikuar në YouTube me mbi 6.5 miliardë shikime.
Në televizion, shfaqja e Amazon, “Transparent” ndryshoi përgjithmonë mënyrën sesi njerëzit transgjinorë portretizojnë veten në ekran ndërsa në ekranin e madh “Black Panther” i Marvelit rishpiku filma super-heronjsh, por me një aktor afro-amerikan.
Akademia e Arteve dhe Shkencave të Lëvizjes së SHBA-së, e cila ndan çmimet Oscar dhe Akademia e Diskografisë që ndan Grammy, janë kritikuar vitet e fundit për çmimet e tyre të “rrahura” dhe “të mbivendosura” dhe kanë bërë lëvizje intensive që duhet të kontribuojnë në larminë e të nominuarve dhe laureatëve.
Zëri nuk është më i mjaftueshëm
Në botën e muzikës pop nuk është më e mjaftueshme të keni një varg zërash shumë oktavë, si Mariah Carey, por duhet të keni një markë të modës, të shisni produkte kozmetike ose të jeni në film.
Beyonce është një gjigant i dekadës, duke u bërë e para afrikano-amerikane që performon si një interpretuese kryesore në festivalin më të madh amerikan Coachella, duke luajtur në edicionin e ri të filmit “The Lion King” dhe duke interpretuar dy herë në “Super Bowl”.
Por, ajo gjithashtu ka markën e saj të modës Ivy Park, ndërsa albumi dhe filmi dokumentar i saj për vitin 2016, “Lemonade”, ka fituar pothuajse çdo çmim që mundi. Ajo është një shembull i një brezi të ri super-yjesh muzikore.
Rihanna është shpesh në krye të tabelave të beqareve dhe albumeve, por 31-vjeçarja nga Barbadosi po bën një pasuri me linjat e saj të kozmetikës dhe bizhuterive. Këtë vit, ajo gjithashtu nisi markën luksoze të modës në bashkëpunim me Hennessy-Vuitton.
Taylor Swift ka fituar 10 çmime Grammy që nga viti 2010, por thuajse ka lansuar po aq parfume.
Dhe së fundi, Lady Gaga. Ajo ka shëtitur me Tony Bennett dhe ka nisur një linjë kozmetike vegane dhe është e emocionuar që luajti në filmin “A Star Is Born”, për të cilin fitoi një çmim Oscar për këngën më të mirë.
Secila prej tyre vlerësohet se ka pasuri prej më shumë se 300 milionë dollarë.